W ostatnim podcaście Revolution Health Radio, gościem Chrisa był Dan Pardi – kandydat na doktora na Uniwersytecie w Lejdzie w Holandii, zajmujący się zagadnieniami związanym z wpływem snu na zdrowie.

Cały podcast jest niezwykle interesujący. Zachęcam, więc do zapoznania się z nim. Niżej zamieściłem praktyczne sugestie jakie daje Dan w celu efektywnego poprawienia jakości snu. Są one w znacznym stopniu zgodne z aspektami na które zwracam uwagę osobom z którymi współpracuję:

– W zależności od samopoczucia i planu obowiązków ustal ile czasu potrzebujesz na sen oraz o której zazwyczaj będziesz chodził/-a spać, np.: 8 godzin, 23:00 – to Twój cel!

– W ciągu dnia zadbaj o ekspozycję na światło, szczególnie rano, zaraz po wstaniu z łóżka. Następnie w dalszej części dnia staraj się spędzić jeszcze trochę czasu aktywnie na świeżym powietrzu. Zadbaj również, by w miejscu w którym pracujesz dominowały jasne kolory.

– Wieczorem zminimalizuj ekspozycję na światło, zastąp światła niebieskie bursztynowymi, np.: zrezygnuj z korzystania z komputera, oglądania telewizji lub używania telefonu komórkowego 1-3 godziny przed snem. Pomocna może być również instalacja programu f.lux i/lub używanie okularów z pomarańczowymi/bursztynowymi szkłami.

– Zadbaj, by miejsce w którym śpisz było przyjazne – cisza, idealne zaciemnienie i umiarkowana temperatura, to trzy kwestie na które szczególnie warto zwrócić uwagę.

Zachęcam również do odwiedzenia strony:

http://www.dansplan.com