Artykuły

Trinity-College-Library-Dublin

 

 

 

 

 

 

W celu ułatwienia wyszukiwania informacji artykuły zostały podzielone na kilka kategorii, obejmujących zagadnienia wzbudzające moje szczególne zainteresowanie:

Wpływ żywienia na kompozycję sylwetki

Właściwości sycące różnych źródeł węglowodanów

Intermittent fasting (okresowy post) – czy warto go stosować w okresie redukcji tkanki tłuszczowej?

Czy przerwy od diety mogą mieć korzystny wpływ na kompozycję sylwetki?

Owoce vs. orzechy – wpływ na wzrost masy ciała, spoczynkową przemianę materii i parametry kardiometaboliczne

Czy oszukane posiłki mają wyjątkowo silny wpływ na termogenezę poposiłkową?

Wpływ kakao/ciemnej czekolady na redukcję masy ciała

Wpływ suplementacji ekstraktem z owoców mangostanu na wrażliwość insulinową

Wpływ konsumpcji w oknie ograniczonym czasowo na wrażliwość insulinową, ciśnienie tętnicze krwi i stres oksydacyjny

Spożycie mikroskładników u zawodników sportów sylwetkowych przestrzegających założeń koncepcji IIFYM

Okno anaboliczne – co nowego w tym temacie?

Węglowodany – lepiej po nie sięgać wieczorem niż rano?

Jak znaleźć złoty środek pomiędzy czerpaniem przyjemności z jedzenia a realizacją celów sylwetkowych?

NEAT – termogeneza niewynikająca z ćwiczeń

Czy w czasie odchudzania minimalizacja spożycia owoców jest konieczna?

Termogeneza adaptacyjna: przyczyna stagnacji podczas odchudzania?

Okno anaboliczne: obiegowe stwierdzenia vs. dowody

Zaburzenia miesiączkowania u kobiet aktywnych

Niedobór witaminy D a zespół policystycznych jajników (PCOS)

Zastosowanie diety bogatej w warzywa strączkowe u kobiet z PCOS

Fitnessowa sylwetka a zaburzenia miesiączkowania: część 1

Fitnessowa sylwetka a zaburzenia miesiączkowania: część 2

Fitnessowa sylwetka a zaburzenia miesiączkowania: część 3

Strategie żywieniowe w grach zespołowych 

Wpływ pasty sezamowej na wydolność aerobową u zawodników piłki nożnej

Wpływ snu na zdolności motoryczne i poznawcze u koszykarzy

Status omega-3 u zawodników futbolu amerykańskiego

Status witaminy D u wysokiej klasy piłkarzy ręcznych

Czy suplementacja omega-3 może przyczyniać się zmniejszenia bolesności mięśniowej po intensywnych ćwiczeniach?

Wpływ suplementacji probiotykiem (Bacillus subtilis DE111) na skład ciała i wydolność u kobiet uprawiających siatkówkę i piłkę nożną

Optymalizacja snu

Okulary z filtrem blokującym światło niebieskie – czy mogą być przydatne, gdy celem jest poprawa jakości snu?

Wpływ krótkiej sesji mindfulness na jakość snu u sportowców

Strategie poprawiające jakość snu po zawodach rozgrywanych późnym wieczorem lub w nocy

Inne zagadnienia

Wpływ suplementacji prebiotykami na parametry metaboliczne u dorosłych kobiet z trądzikiem

Metody pracy z umysłem pomocne dla osób z zespołem jelita nadwrażliwego (IBS)

Zastosowanie diety low FODMAP podczas wieloetapowego ultramaratonu górskiego

Metody periodyzacji żywienia w sportach wytrzymałościowych: część 1

Metody periodyzacji żywienia w sportach wytrzymałościowych: część 2

Dieta uboga w FODMAP – najlepsze rozwiązanie przy problemach z układem pokarmowym?

Niebieskie strefy – czynniki sprzyjające długowieczności

Trinity College Library Dublin – foto wykonał Marty Rhodes