Artykuły

Trinity-College-Library-Dublin

 

 

 

 

 

 

Szukasz informacji opartych na wynikach najnowszych badań naukowych?

Na tej stronie znajdują się moje najlepsze artykuły, dotyczące zagadnień wzbudzających moje szczególne zainteresowanie.

Dla ułatwienia wyszukiwania pożądanych informacji wpisy zostały podzielone na kilka kategorii.

Wpływ żywienia i aktywności fizycznej na kompozycję sylwetki

Jak znaleźć złoty środek pomiędzy czerpaniem przyjemności z jedzenia a realizacją celów sylwetkowych

NEAT – termogeneza niewynikająca z ćwiczeń

Low-reward diet: wysoka smakowitość diety może nie sprzyjać odchudzaniu?

Czy w czasie odchudzania minimalizacja spożycia owoców jest konieczna?

Przygotowania do zawodów kulturystyki naturalnej: wykorzystanie strategii wspieranych przez badania naukowe

Zapotrzebowanie na białko przy deficycie energetycznym

Indeks glikemiczny: wartościowy wskaźnik?

Wapń może pomóc w odchudzaniu, ale zwiększa ryzyko zawału?

Okno anaboliczne: obiegowe stwierdzenia vs. dowody 

Okno anaboliczne – co nowego w tym temacie?

Termogeneza adaptacyjna: przyczyna stagnacji podczas odchudzania?

Intermittent fasting: korzyści i kontrowersje

Węglowodany – lepiej po nie sięgać wieczorem niż rano?

Owoce vs. orzechy – wpływ na wzrost masy ciała, spoczynkową przemianę materii i parametry kardiometaboliczne

Czy oszukane posiłki mają wyjątkowo silny wpływ na termogenezę poposiłkową?

Wpływ kakao/ciemnej czekolady na redukcję masy ciała

Wpływ suplementacji ekstraktem z owoców mangostanu na wrażliwość insulinową

Wpływ konsumpcji w oknie ograniczonym czasowo na wrażliwość insulinową, ciśnienie tętnicze krwi i stres oksydacyjny

Spożycie mikroskładników u zawodników sportów sylwetkowych przestrzegających założeń koncepcji IIFYM

Hormony płciowe i płodność

Fitnessowa sylwetka a zaburzenia miesiączkowania: część 1

Fitnessowa sylwetka a zaburzenia miesiączkowania: część 2

Fitnessowa sylwetka a zaburzenia miesiączkowania: część 3

Zmiany parametrów zdrowotnych podczas przygotowań do zawodów kulturystyki naturalnej

Ekstremalne rozwiązania dietetyczne a niski poziom libido

Zastosowanie diety bogatej w warzywa strączkowe u kobiet z PCOS

Wpływ przygotowań do zawodów sylwetkowych na kompozycję sylwetki i gospodarkę hormonalną mężczyzn

Dolegliwości ze strony układu pokarmowego u osób aktywnych 

Dieta uboga w FODMAP – najlepsze rozwiązanie przy problemach z układem pokarmowym?

Nietolerancja histaminy: bóle głowy, swędzenie skóry, problemy trawienne

Zastosowanie diety low FODMAP podczas wieloetapowego ultramaratonu górskiego

Optymalizacja snu

Wpływ krótkiej sesji mindfulness na jakość snu u sportowców

Strategie poprawiające jakość snu po zawodach rozgrywanych późnym wieczorem lub w nocy

Żywienie w grach zespołowych 

Status witaminy D u wysokiej klasy piłkarzy ręcznych

Czy suplementacja omega-3 może przyczyniać się zmniejszenia bolesności mięśniowej po intensywnych ćwiczeniach?

Wpływ suplementacji probiotykiem (Bacillus subtilis DE111) na skład ciała i wydolność u kobiet uprawiających siatkówkę i piłkę nożną

Metody periodyzacji żywienia w sportach wytrzymałościowych: część 1

Metody periodyzacji żywienia w sportach wytrzymałościowych: część 2

Inne zagadnienia

Dlaczego dieta paleo nie zawsze przynosi pożądane efekty?

Dieta nie ma wpływu na trądzik: skąd wzięło się takie przekonanie? (Cz. I)

Dieta nie ma wpływu na trądzik: skąd wzięło się takie przekonanie? (Cz. 2)

Niebieskie strefy – czynniki sprzyjające długowieczności

Trinity College Library Dublin – foto wykonał Marty Rhodes